Absolwent Oddziału Stomatologii Warszawskiej Akademii Medycznej. W 1995 roku rozpoczął pracę w Katedrze Protetyki Stomatologicznej Instytutu Stomatologii Akademii Medycznej w Warszawie. W roku 2001 uzyskał specjalizację ze stomatologii ogólnej. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji z zakresu stomatologii zachowawczej, protetyki stomatologicznej oraz implantologii, które ukazały się drukiem w fachowych periodykach krajowych i zagranicznych. Autor wielu prezentacji naukowych i wykładów dotyczących stosowania materiałów ceramicznych, wszczepów śródkostnych oraz konwencjonalnych metod klinicznych w protetyce stomatologicznej, wygłaszanych na krajowych i międzynarodowych kongresach stomatologicznych. W latach 1998 – 1999 w ramach programu Tempus, uczestniczył w kursach implantologicznych w Szwecji i Belgii, dotyczących zastosowania śródkostnych wszczepów stomatologicznych w leczeniu protetycznym. W roku 2005 uzyskał tytuł doktora nauk medycznych na podstawie pracy pt. „Ocena wyników leczenia bezzębnej żuchwy z zastosowaniem protez całkowitych typu overdenture wspartych o wszczepy śródkostne.” Praca ta uzyskała wyróżnienie. W 2006 roku otrzymał nagrodę naukową trzeciego stopnia Rektora Akademii Medycznej w Warszawie. Również w 2006 roku uzyskał tytuł specjalisty w zakresie Protetyki Stomatologicznej. W roku 2008 jako „invited speaker” wygłosił referat na międzynarodowym Kongresie Implantologicznym EAO w Warszawie na temat opieki poleczniczej w grupie pacjentów leczonych z zastosowaniem wszczepów śródkostnych. Kilkukrotnie był wyróżniany nagrodą dydaktyczną Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Prowadzi liczne szkolenia oraz wykłady zakresu protetyki stomatologicznej, dotyczące preparacji zębów pod licówki i korony ceramiczne, okluzji oraz implantologii.
BEZPIECZNE SZKOLENIE
Drodzy uczestnicy naszych szkoleń, w obecnej, koronawirusowej rzeczywistości, naszym priorytetem stało się zapewnienie Wam bezpieczeństwa podczas naszych szkoleń. Dlatego też wprowadziliśmy szereg procedur, których celem jest zwiększenie waszego komfortu i poczucia bezpieczeństwa podczas wszystkich organizowanych przez nas wydarzeń.
REZYGNACJA ZE SZKOLENIA – tak jak zawsze, możesz zrezygnować ze szkolenia, bez podania przyczyny, do 14 dni przed datą jego rozpoczęcia. Otrzymujesz wtedy zwrot 100% środków za opłacony kurs. W przypadku rezygnacji w okresie 14-7 dni przed kursem, zwracamy 50% kosztów. Dopiero w przypadku rezygnacji z uczestnictwa poniżej 7 dni przed kursem wpłacone środki nie są zwracane. Te zasady nie mają zastosowania wtedy kiedy na Twoje miejsce wchodzi ktoś z listy rezerwowej – w tej sytuacji, niezależnie od momentu rezygnacji, zwracamy 100% wpłaconych środków.
REZYGNACJA ZE SZKOLENIA ZE WZGLĘDU NA CHOROBĘ I KWARANTANNĘ – przygotowaliśmy również specjalną furtkę dla osób, które mają już mniej niż 14 dni do szkolenia a znalazły w jednej z następujących sytuacji; jesteś na kwarantannie lub jesteś chory, przeziębiony, czujesz się źle i nie jesteś do końca zdrowy (nie ma znaczenia czy to COVID, zwykłe przeziębienie czy grypa). Pomimo tego, że poniżej 14 dni przed kursem nie ma bezkosztowej anulacji w ww. przypadkach dajemy naszym kursantom możliwość uczestnictwa w danym szkoleniu, w innym terminie - bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat. W tych sytuacjach nie zwracamy środków. WAŻNE: w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo mamy ogromną prośbę do osób, które nie są aktualnie w pełni zdrowe o realizację kursu w innym terminie – kiedy będziecie w pełni zdrowi.
ZALECENIA MINISTERSTWA ROZWOJU - wprowadziliśmy w życie wszystkie wytyczne, które skierowane są do organizatorów szkoleń takich jak nasze.
BEZPIECZEŃSTWO W MIEJSCU REALIZACJI WYDARZENIA - szkolenia organizujemy w obiektach, które dostosowały swoją działalność do najwyższych wymogów sanitarnych (częsta dezynfekcja obiektu – toalet, wind i przestrzeni wspólnych).
ŚRODKI OCHRONY OSOBISTEJ – uczestnikom szkoleń zapewniamy: płyny do dezynfekcji, maseczki, rękawiczki i fartuchy. WAŻNE: wszyscy uczestnicy proszeni są o noszenie maseczek przez cały czas trwania szkolenia.
DYSTANS – zapewniamy indywidualne stanowiska pracy z zachowaniem odpowiednich odległości pomiędzy uczestnikami (indywidualne stoły do pracy, korzystamy z dużych sal gdzie często na 1 uczestnika przypada 5-10 m2).
CATERING – zrezygnowaliśmy z bufetów, przerwy kawowe wydawane są w pakietach a lunchu w formie serwowanej.
Jeżeli coś jeszcze wzbudza Twoje wątpliwości, zadzwoń do nas. Chetnie odpowiemy na Twoje pytania.
- podstawowe pojęcia dotyczące zagadnień okluzyjnych
- budowa i funkcja stawu skroniowo–żuchwowego – najważniejsze informacje potrzebne w codziennej praktyce
- relacja centralna - różne teorie –> jeden cel
- czym relacja centralna różni się od zwarcia centralnego?
- czy wykres łuku gotyckiego i diagram Posselta może pomóc w rozumieniu problemów okluzyjnych?
- jak prawidłowo określić relację centralną i wysokość zwarcia?
- jak analizować okluzję u leczonego pacjenta?
- jaka jest różnica między okluzją statyczną i dynamiczną?
- okluzja podwójnie zabezpieczona – standard praktyki klinicznej
- prowadzenie tylne i przednie żuchwy
- warunki idealnej okluzji
- leczenie protetyczne a warunki okluzyjne
- planowanie leczenia i rozwiązywanie trudnych sytuacji okluzyjnych
- kwalifikacja pacjentów do leczenia protetycznego z przebudową zwarcia
- czym jest płaszczyzna referencyjna i jakie ma znaczenie w codziennej praktyce?
- czy zastosowanie łuku twarzowego i artykulatora może pomóc w leczeniu pacjentów z zaburzeniami zwarcia?
- znaczenie łuku twarzowego w programowaniu artykulatora i w ułatwieniu komunikacji z laboratorium
- nastawienie kąta prowadzenia drogi stawowej w artykulatorze na podstawie rejestratu protruzyjnego
- technologie cyfrowe w analizie zwarcia i planowaniu leczenia protetycznego
- zastosowanie skanera wewnątrzustnego w analizie kontaktów okluzyjnych
- ustalenie prawidłowej wysokości zwarcia i jej rejestracja na uzupełnieniach tymczasowych
- adaptacja pacjenta do nowych warunków zwarciowo–artykulacyjnych
- wykonanie uzupełnień długoczasowych w prawidłowej okluzji
- dobór materiałów ceramicznych w leczeniu pacjentów z zaburzeniami zwarcia
- dobra współpraca z laboratorium warunkiem powodzenia w leczeniu protetycznym
- analiza przypadków klinicznych
- możliwości zastosowania łuku twarzowego i artykulatora w przypadku pacjentów bezzębnych
- rejestracja przestrzennej relacji modeli pacjenta bezzębnego na łyżce Centric Tray i przeniesienie jej do artykulatora
- metody wykonania wycisków czynnościowych przy ustach zamkniętych
- zastosowanie płytek do rejestracji zwarcia w celu wykreślenia wykresu łuku gotyckiego w przypadku bezzębia
Chętnych uczestników kursu prosimy o zabranie ze sobą modeli własnego uzębienia w celu wykonania na sobie analizy zwarcia (modele z gipsu twardego).
- przygotowanie widelca okluzyjnego
- montaż łuku twarzowego zgodnie z płaszczyzną Campera
- wykonanie rejestratów zwarciowych - w zwarciu nawykowym i w relacji centralnej
- wykonanie rejestratu protruzyjnego masą silikonową typu BITE
- przeniesienie rejestracji łukiem twarzowym do artykulatorów indywidualnie nastawialnych
- indywidualny montaż modeli w artykulatorze
- pomiar i nastawienie indywidualnego kąta prowadzenia drogi stawowej w artykulatorze przy użyciu rejestratów protruzyjnych
- wykonanie skanów wewnątrzustnych skanerem 3Shape przez uczestników szkolenia
- analiza okluzji z wykorzystaniem modeli cyfrowych
- planowanie leczenia z zastosowaniem skanów wewnątrzustnych
- porównanie technologii tradycyjnych i cyfrowych
- przeniesienie pomiarów z artykulatora rzeczywistego do cyfrowego
- zastosowanie łuku twarzowego w przypadku wykonywania uzupełnień protetycznych na podstawie skanów wewnątrzustnych – połączenie świata rzeczywistego i wirtualnego